Cele mai mari site-uri din Polonia şi Bulgaria au fost listate pe bursă cu ani în urmă şi şi-au făcut acţionarii milionari. În România, nu vom asista la astfel de listări prea curând. Listarea Google este în prezent punctul de referinţă când vine vorba de succesul listărilor la bursă ale companiilor care au internetul drept principal domeniu de activitate. În vara lui 2004, acţiunile companiei au intrat la cota bursei. Şi astfel, cel mai popular brand şi-a văzut va
Cele mai mari site-uri din Polonia şi Bulgaria au fost listate pe bursă cu ani în urmă şi şi-au făcut acţionarii milionari. În România, nu vom asista la astfel de listări prea curând.
Listarea Google este în prezent punctul de referinţă când vine vorba de succesul listărilor la bursă ale companiilor care au internetul drept principal domeniu de activitate. În vara lui 2004, acţiunile companiei au intrat la cota bursei. Şi astfel, cel mai popular brand şi-a văzut valoarea validată şi de investitori: 23 de miliarde de dolari. Raportul dintre valoarea de piaţă şi cifra de afaceri, de 217, a pus în umbră multe alte domenii de activitate.
O poveste de succes similară s-a scris, între 2002 şi 2006, la bursa din Varşovia: un site polonez a ajuns la o valoare de piaţă de aproape 300 de milioane de euro. Şi asta, în condiţiile în care, dacă Google se adresa unui public global, polonezii de la Onet.pl aveau un public local, pe o piaţă est-europeană, deci cu o rată de utilizare a internetului inferioară celei din Occident.
În Bulgaria, cei mai mari trei jucători de pe internet şi-au atras finanţarea de pe burse, având în prezent o capitalizare bursieră de peste zece milioane de euro.
Site-urile mari româneşti au mers însă pe burtă. Piaţa şi-a întors privirea asupra internetului autohton ab