Cotidianul nostru lansează o campanie ce are ca scop economisirea energiei electrice. Primele becuri economice au fost distribuite ieri, în întreaga redacţie a cotidianului "Adevărul",
Cotidianul nostru lansează o campanie ce are ca scop economisirea energiei electrice.
Primele becuri economice au fost distribuite ieri, în întreaga redacţie a cotidianului "Adevărul", beneficiarii fiind chiar angajaţii holdingului. Scopul campaniei este înlocuirea becurilor incandescente (clasice) cu becuri economice.
Angajaţii holdingului "Adevărul" şi ministrul mediului, Atilla Korodi, au fost primii beneficiari ai becurilor economice Philips. Peste 5.000 de becuri de acest tip sunt destinate angajaţilor "Adevărul" în următoarea perioadă.
Ieri a fost o primă etapă în care fiecare a primit câte cinci astfel de becuri, urmând ca în schimbul lor să le aducă pe cele obişnuite, de acasă. În a doua etapă vor primi alte cinci, în aceleaşi condiţii.
Compania consideră că schimbarea mentalităţilor trebuie să înceapă cu cei din interiorul trustului, de aceea a optat să-i implice mai întâi pe aceştia.
Un bec economic de acest tip consumă de cinci ori mai puţin decât unul obişnuit. "Consider că această campanie e un exerciţiu foarte bun de schimbare a obişnuinţelor deficitare faţă de mediu.
Suntem datori să eliminăm producătorii de mărfuri ieftine şi ineficiente energetic, care subminează şi piaţa", a spus Atilla Korodi. "Noi am lansat manualul achiziţiilor verzi, am achiziţionat în minister primele calculatoare eficiente energetic, dar becuri economice încă nu. E un pas şi pentru noi ", a explicat zâmbind ministrul.
Cu o durată de viaţă mai lungă, becurile cu halogen sau cele fluorescente sunt cerute insistent de Uniunea Europeană.
Incandescentele, eliminate până în 2009
În primăvara trecută, liderii de la Bruxelles au hotărâ