Fiscul descurajează achiziţia şi circulaţia autovehiculelor europene. Mai multe ţări europene se folosesc de TVA pentru a reduce poluarea produsă de maşini. Restricţiile variază de la interzicerea deducerii taxei la impunerea de plafoane de deducere, în funcţie de emisii. Ce faci când ai o firmă şi vrei să scoţi bani din casă sau din conturi? Unul dintre cele mai frecvente răspunsuri pe care ţi l-ar da micii întreprinzători este că te uiţi în torpedo după un bon
Fiscul descurajează achiziţia şi circulaţia autovehiculelor europene. Mai multe ţări europene se folosesc de TVA pentru a reduce poluarea produsă de maşini. Restricţiile variază de la interzicerea deducerii taxei la impunerea de plafoane de deducere, în funcţie de emisii.
Ce faci când ai o firmă şi vrei să scoţi bani din casă sau din conturi? Unul dintre cele mai frecvente răspunsuri pe care ţi l-ar da micii întreprinzători este că te uiţi în torpedo după un bon de benzină. Dacă nu-l ai, poţi să-ţi întrebi prietenii.
În contabilitatea firmelor au intrat, pe lângă benzina consumată la transportul mărfurilor sau cea arsă de agenţii de vânzări, şi carburanţii folosiţi de angajaţi de acasă până la birou, pentru drumurile făcute în interes personal de salariaţi sau familiile lor şi chiar bonurile de benzină ale cunoştinţelor patronilor. Totul este posibil din cauză că, în România, legea nu impune nicio restricţie: se poate deconta oricât.
Restricţii după combustibil în Franţa
Alte ţări au descurajat achiziţia de maşini şi combustibili, cu scopul declarat de a reduce poluarea, impunând restricţii în ceea ce priveşte dreptul de a deduce TVA. Două exemple cu tradiţie sunt Anglia şi Franţa. Restricţiile variază de la interzicerea totală a deducerilor până la impunerea unor plafoane privind s