» Firmele de catering isi dubleaza activitatea in perioada sarbatorilor, cand pe piata creste cererea de mese festive.
» Tichetele de masa stimuleaza afacerile companiilor care furnizeaza mancare in locurile alese de clienti.
» Cateringul aerian si cel "de garnizoana" sunt mai rentabile decat servirea mesei de pranz, sustin firmele de profil.
Piata serviciilor de catering creste de la un an la altul, insa nimeni nu cunoaste cu exactitate valoarea ei, datorita numarului mare de companii care furnizeaza mancare in locurile solicitate de clienti. Marii jucatori din acest domeniu arata ca in perioada sarbatorilor afacerile tuturor firmelor de catering se dubleaza. Castiga din cresterea volumului activitatilor nu numai restaurantele unor prestigioase hoteluri, ci si firmele de apartament, care isi fac musterii fideli in timpul anului.
Masa la 11.000 de metri, cea mai rentabila
"In perioada sarbatorilor, majoritatea firmelor de catering isi dubleaza activitatea si veniturile le cresc proportional. Majorarea incasarilor este de 30-50% pentru o firma medie, care poate ajunge sa castige cateva zeci de mii de lei", a declarat Teofil Vultur, presedintele Asociatiei de Catering din Romania. In opinia sa, cel mai rentabil serviciu de catering este cel aerian. "Cel mai rentabil este cateringul aerian, deoarece este constant, are comenzi ferme. Cateringul de eveniment, solicitat cu ocazia conferintelor, a meselor festive si a altor ocazii, ofera 50% din veniturile firmelor de profil. Cateringul de pranz este cel mai putin rentabil, el asigura doar venituri de supravietuire pentru firme", a explicat Vultur. La dezvoltarea cateringului de pranz au contribuit atat tichetele de masa folosite de angajati pentru a servi hrana calda la serviciu, cat si dezvoltarea noilor cladiri de birouri, situate in afara zonelor rezidentiale, in care l