Confruntaţi cu scăderea drastică a tarifelor din cauza concureţei acerbe, cu cheltuieli mari şi investiţii întârziate - şi din această cauză foarte mari - în infrastructură, cabliştii spun că au ajuns la fundul sacului. Satelitul le întinde o mână, dar le ia cu două. Povestea industriei româneşti de cablu poate fi catalogată drept una de succes, dacă privim din punctul de vedere al businessului în sine. În urmă cu numai trei ani, operatorul de cablu Astral Telec
Confruntaţi cu scăderea drastică a tarifelor din cauza concureţei acerbe, cu cheltuieli mari şi investiţii întârziate - şi din această cauză foarte mari - în infrastructură, cabliştii spun că au ajuns la fundul sacului. Satelitul le întinde o mână, dar le ia cu două.
Povestea industriei româneşti de cablu poate fi catalogată drept una de succes, dacă privim din punctul de vedere al businessului în sine. În urmă cu numai trei ani, operatorul de cablu Astral Telecom, prin achiziţia sa de către UPC, ar fi înregistrat tranzacţia anului în domeniu, dacă nu ar fi fost „umbrită“ de intrarea pe piaţă a celui mai mare operator de telefonie mobilă din lume la acea dată, Vodafone, care a cumpărat Connex.
Grupul de acţionari clujeni de la Astral Telecom a „vândut“ cei 890.000 de abonaţi pe care îi avea pentru 420 de milioane de dolari. Cu alte cuvinte, americanii au plătit pentru fiecare abonat Astral peste 450 de dolari, cam cât a dat şi Vodafone pe fiecare dintre clienţii Connex.
Potrivit unor surse din piaţă, acum doi ani, celălalt mare operator de pe piaţa românească de cablu ar fi refuzat o ofertă de preluare, de 600 de milioane de euro, din partea unui operator telecom european. Cifre ameţitoare, dar care arată că industria de cablu se afla pe cai mari. Numai că acum a venit vremea primelor scadenţe din preţul succesul