Pe piata de retail din Romania au fost anuntate, in momentul de fata, aproximativ 100 de centre comerciale ce urmeaza a fi inaugurate pana in 2009-2010, doar 60-70% dintre acestea avand insa sanse reale de a fi finalizate, deoarece in urmatorii ani vor aparea si primele esecuri pe acest segment, sustin analistii Eurisko.
"Cred ca doar 60-70% din centrele comerciale anuntate in Romania se vor finaliza, restul de 30% fie nu vor mai fi construite, fie isi vor schimba destinatia initiala si se vor transforma in proiecte rezidentiale sau de birouri. Este greu de estimate care centre comerciale vor avea success si care nu", a declarat acount managerul departmentului de retail al Eurisko, Daniel Nistor.
“In patru - cinci ani sau chiar mai devreme vom asista la primele esecuri in domeniu cand cresterea ofertei de produse comerciale va depasi puterea de absorbtie a pietei si ritmul de dezvoltare economica" a adaugat reprezentantul Eurisko, prezent Zilele Biz.
"Piata autohtona de retail va deveni suprasaturata in doi-trei ani de zile, in conditiile in care vor fi finalizate toate proiectele anuntate de dezvoltatori, situatie care ar conduce la aparitia, in 2009-2010, a primelor esecuri in materie de centre comerciale", sustinea, in urma cu cateva luni, si Bogdan Georgescu, managing partner Colliers Romania.
Reprezentantul Eurisko a analizat si evolutia yield-ului (randamentul investitional) pe piata romaneasca a spatiilor comerciale stradale, indicator influentat in principal de potentialul de dezvoltare al zonei (orasului) in care este construit centrul comercial, de amplasament, vizibilitate, trafic pietonal existent si previzionat, estimarea chiriilor viitoare, existenta unui chirias in spatiu, natura acestui chirias si dezvoltarea comertului modern in zona.
In Capitala, valoarea yield-ului spatiilor comerciale stradale a scazut simtitor in ul