Magazinele online prind aripi in Romania, piata de profil fiind estimata la un miliard de euro in 2011, potrivit lui Maius Ghenea, presedintele Fit Distribution.
Daca in week-end romanii se inghesuie la cozile din supermarketuri, magazinele electronice inregistreaza cele mai multe comezi in zilele saptamanii.
„In magazinele de retail, zilele cu cele mai mari vanzari sunt sambata si duminica, pe cand in online sunt zilele saptamanii”, a declarat pentru Wall-Street Alexandru Stoica, General Manager dol.ro.
Astfel zilele de marti, miercuri si joi sunt cu precadere zilele cu cele mai multe cumparaturi efectuate pe internet, potrivit reprezentantilor Domo, PCFun, Diverta si OneStop. Acestia au declarat ca cele mai multe comenzi se inregistreaza atat in prima parte a zilei, pana la orele 13, cat si seara dupa 19.
Bucurestiul conduce detasat in topul celor mai multe comenzi, cu circa 40% din deciziile de achizitie, restul comenzilor fiind distribuite uniform in regiunile din tara, a explicat Madalin Durca, Marketing Manager PCFun/ElectroFun.
Majoritatea celor care cumpara din magazinele online sunt barbati (75% pentru OneStop, 88% pentru PCFun, 70% pentru Domo), procentul fiind rasturnat doar in cazul magazinului Diverta Online, unde femeile sunt reprezentate in 58 de procente, potrivit lui Alexandru Stoica. In principal, clientii e-magazinelor sunt oameni care nu au prea mult timp liber, sunt tineri, sunt studenti sau au terminat studiile superioare, traiesc la oras si au venituri medii si peste medii, potrivit reprezentantilor citati.
Clientii magazinelor folosesc prea putin cardul bancar. Doar 12,2% dintre comenzile facute in magazinul OneStop.ro sunt platite cu cardul, a declarat Viorel Balanoiu, Managing Partner la Shop Online SRL, compania care opereaza OneStop. La magazinul online al retailerului de electronice si electrocasnic