La Serviciul de Ambulanta Iasi vor fi angajati, pe perioada determinata, 14 medici de familie care au sustinut examenul de medic specialist, care vor efectua consultatii la domiciliul bolnavilor si nu numai. Medicii respectivi nu au nici o sansa de a practica medicina de familie in cabinete medicale individuale, dar vor avea posibilitatea sa ramana incadrati la Serviciul de Ambulanta dupa ce posturile vor fi scoase la concurs.
Timp de 10 zile, cei 14 medici specialisti vor face cursuri pentru a invata sa utilizeze echipamentele de pe ambulante si incepand cu data de 3 decembrie, vor fi angajati la Serviciul de Ambulanta. Ieri, alte 6 ambulante din lotul de 22 care sunt distribuite pana la sfarsitul anului judetului Iasi au ajuns la Serviciul de Ambulanta. Autosanitarele a caror valoare ajunge la aproximativ 12 miliarde lei (12 mii de RON) sunt dotate cu sisteme de ventilatie si incalzire pentru bolnavi, instalatie de oxigen, balon de ventilatie, aspirator pentru secretii, sonde de aspiratie. Aceste ambulante vor fi utilizate de Serviciul de Ambulanta Iasi. Pana in prezent, judetul Iasi a primit de la Ministerul Sanatatii Publice 14 ambulante, dintre care 6 au fost distribuite centrelor de permanenta din comunele judetului. In prima decada a lunii decembrie vor fi aduse si celelalte 8 ambulante. "Acesti medici nu prea mai au sansa sa practice medicina de familie in cabinete individuale. De aceea le-am dat o sansa sa fie angajati la Serviciul de Ambulanta, unde vor acorda consultatii la domiciliul bolnavilor, dar vor merge si la solicitari. Momentan, cei 14 medici vor fi angajati pe perioada determinata, urmand sa scoatem posturile la concurs si sa ramana angajati pe perioada nedeterminata", a declarat dr. Mihnea Hurmuzache, director la Autoritatea de Sanatate Publica.
La Serviciul de Ambulanta Iasi vor fi angajati, pe peri