Trusturile de presă deţinute de Adrian Sârbu, Dan Voiculescu şi Sorin Ovidiu Vântu derulează peste jumătate din afacerile media din România Cei trei oameni de afaceri îşi urmăresc
Trusturile de presă deţinute de Adrian Sârbu, Dan Voiculescu şi Sorin Ovidiu Vântu derulează peste jumătate din afacerile media din România
Cei trei oameni de afaceri îşi urmăresc mişcările pe acest teren, încercând să dezvolte produse de nişă şi să contracareze concurentul. Dacă Sârbu şi Voiculescu se pot bucura de profituri din media, Vântu mai are de aşteptat.
Cei trei oameni de afaceri ştiu foarte bine că informaţia şi controlul acesteia înseamnă putere. Trusturile lor sunt veritabile uzine pe porţile cărora, în fiecare minut, se lansează zeci de informaţii. Informaţii care aduc audienţă, iar audienţa aduce publicitate şi, implicit, profituri.
Primul care a înţeles că media este putere a fost Adrian Sârbu. El s-a poziţionat ca omul de afaceri care înfinge steaguri pe fiecare tărâm virgin. În 1991, a fondat agenţia de ştiri Mediafax care, în scurt timp, a depăşit firma de stat Rompres. De abia după 15 ani, Sârbu are un concurent pe acest segment: Sorin Ovidiu Vântu, cu agenţia sa de presă NewsIn.
În 1995, pe "fundaţia" Canalului 33 şi cu o investiţie CME de aproximativ 20 milioane de dolari (vehiculată în presa de atunci), Adrian Sârbu inaugurează epoca modernă a televiziunii autohtone prin lansarea Pro TV. Dan Voiculescu, fondatorul grupului de presă Intact, a replicat la scurt timp prin relansarea postului Antena 1.
Până atunci, televiziunea lui Voiculescu, deşi avea licenţă din 1991, difuza doar filme româneşti. "Generalul" care a condus "armata" Antena 1 în luptă directă cu Pro TV a fost Sorin Oancea, actual vicepreşedinte al televiziunii. În 1997, Sârbu deschide prima nişă: Acasă TV, post dedicat femeilor. Iniţiativa a trezit zâmbete la acea