Tour-operatorii care dezvoltă pachete de servicii destinate acestui segment de clienţi vor obţine venituri din ce în ce mai mari Pe fondul plecărilor masive ale românilor la muncă în
Tour-operatorii care dezvoltă pachete de servicii destinate acestui segment de clienţi vor obţine venituri din ce în ce mai mari
Pe fondul plecărilor masive ale românilor la muncă în străinătate în ultimii ani, a apărut o nouă formă de turism, aşa-zisul "turism diaspora", şi, odată cu acesta, şi un potenţial imens pentru agenţiile de profil specializate pe acest segment.
În condiţiile în care circa 10% din populaţia României munceşte în străinătate, în special în Spania, Italia şi Marea Britanie, agenţiile de turism care vor dezvolta pachete de servicii destinate acestui segment vor avea de câştigat.
Situaţia este valabilă nu numai pentru România, unde fenomenul migraţiei din motive economice a luat o amploare foarte mare în perioada postdecembristă, ci şi pentru alte state din Europa Centrală şi de Est, precum Bulgaria sau Polonia, relevă ultimul studiu de profil realizat de Euromonitor International, în colaborare cu World Travel Market.
"Turismul diaspora", un nou trend pe piaţă
Potenţialul acestui gen de turism este în creştere, cu atât mai mult cu cât din ce în ce mai mulţi români trăiesc şi muncesc în Europa de Vest, atraşi de mirajul unui nivel de trai decent şi de creşterea standardului de viaţă.
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă sau a celor religioase, foarte mulţi emigranţi se întorc în ţară pentru a petrece câteva zile cu familia, ocazie cu care agenţii de turism au de câştigat fie pe partea de transport, fie din vânzarea efectivă de pachete turistice pentru aceştia.
Acest nou val de plecări ale est-europenilor la muncă în ţările UE mai dezvoltate, alături de plecările din timpul regimului comunist, a condus la creşterea num