Campania dedicata "zilei D", duminica in care se desfasoara atat alegerile europarlamentare, cat si referendumul convocat de presedinte pentru uninominal i-a pus la grea incercare pe actorii antrenati in competitie, care nu au fost in stare sa transmita alegatorilor un mesaj coerent si motivant.
In plus, scandalul Mailat a monopolizat mai mult de jumatate din timpul alocat campaniei.
- CC: Referendumul lui Basescu e legal
- Basescu: Romanii sunt chemati sa faca legea pentru oamenii politici
- Sondaj: Prezenta la referendum estimata la 52%
- Executivul nu se teme de fraude la alegeri si referendum
- Euroalegerile din Romania, prin ochii jurnalistilor francezi
Iar clasa politica s-a rezumat la a arunca pisica moarta in curtea altuia, dupa care a trecut la un maraton electoral prin tara. Disputele pe tema referendumului au dublat campania pentru Parlamentul European.
In conditiile in care o majoritate a populatiei inca nu intelege diferentele dintre cele doua sisteme de vot uninominal, alegerile pentru PE se situeaza undeva foarte jos in clasamentul prioritatilor romanilor.
Cum au dat campaniile cu batul in balta
Scandalul Italia a fost cel care a facut ca debutul eurocampaniei sa se axeze pe teme europene. Ironic, incidentul a adus in atentia UE efectele secundare ale liberei circulatii, tinta predilecta fiind cetatenii romani. Mare parte din discursurile politice s-au focalizat, astfel, pe pozitia pe care Romania ar trebui sa o abordeze in calitate de membru UE si mai ales care ar fi misiunea parlamentarilor pe care romanii ii vor trimite la Strasbourg
Totul s-a redus in cele din urma la acuzatii reciproce intre eurodeputatii PD si PNL, cele doua tabere reprosandu-si ca nu au reprezentat onorabil interesele Romaniei, in momentul in care Parlam