Campania pentru alegerile europarlamentare "a strălucit" prin creaţii simpliste şi mediocre, fără virtuţi creative de mare impact. Partidele (comanditarii publicitari) nu au înţeles Campania pentru alegerile europarlamentare "a strălucit" prin creaţii simpliste şi mediocre, fără virtuţi creative de mare impact.
Partidele (comanditarii publicitari) nu au înţeles "produsul", altfel spus, ce înseamnă statutul de parlamentar european. De aici, mesajele formulate către electorat fie că au fost caraghioase (PNŢCD), fie necredibile (PSD şi PC), fie nişte glumiţe inofensive (PD).
Partidul de guvernământ, PNL, a ales "să scoată în faţă" fiecare candidat al său pe câte un afiş şi poster de campanie. Printre aceştia apare şi Iulia Huiu, consilier personal al primului-ministru. Cât de inspirată este această soluţie din punct de vedere creativ?
Şerban Alexandrescu, Creative Director Headvertising, spune că această alegere "ne duce cu gândul la orice altceva decât la politică - minunat pentru primul-ministru, ideal pentru Caţavencu, mai puţin ideal şi minunat pentru stimularea comportamentului electoral al poporului".
O opinie apropiată formulează şi Mihai Grecea, Creative Director Adviser/Chillimedia: "De ce ar convinge candidata din imagine că va face exact ce promite? Deja e consiliera lui Tăriceanu şi numai despre fairplay nu se poate vorbi acum în România... Sau despre competiţie... în patria inerţiei politice". De cealaltă parte, Liviu David, Creative Director la Next Advertising, spune că printul PNL arată decent.
"Mesajul pare sincer, în ciuda glumei forţate cu EU-eu", precizează David. De asemenea, Gabriel Brănescu, Managing Partener al agenţiei badcat_, consideră că promovarea PNL este cea mai vizibilă şi memorabilă. Dragoş Olteanu, Creative Director Vitrina Advertising, este revoltat de formularea "EU reprezint/susţin... Tu?", conside