Veniturile grupurilor de media au crescut în primul semestru al anului 2007 cu doar 5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Companiile de presă europeană au adunat în prima jumătate Veniturile grupurilor de media au crescut în primul semestru al anului 2007 cu doar 5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Companiile de presă europeană au adunat în prima jumătate a acestui an venituri de aproximativ 50 miliarde de euro. În ciuda unei dinamici destul de "modeste" faţă de presa americană, cea europeană se situează pe un trend ascendent.
Trusturile media de pe bătrânul continent au tras linie după primul semestru al anului 2007 şi au început să îşi numere banii. Achiziţiile şi fuziunile din ultimul an au adus profituri destul de importante grupurilor de presă europene. Din cele 29 de companii, 24 au înregistrat venituri mai mari faţă de anul trecut, conform firmei spaniole de audit InterMedios Europe. Profiturile acestora au depăşit şase miliarde de euro, înregistând o creştere de peste 13% faţă de prima jumătate a anului 2006.
O surpriză a fost însă scăderea veniturilor trustului german Bertelsmann. Chiar dacă ocupă pentru al treilea semestru consecutiv primul loc la nivel european, Bertelsmann se află pe o uşoară pantă descrescătoare. Grupul german a obţinut, în primul semestru al anului 2007, venituri cu două procente mai mici faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Acesta a înregistrat profituri mai mici cu 300 milioane de euro. În scădere se află şi trustul Lagardere Media, care deţine poziţia a patra în topul companiilor de media europene. Acesta a înregistrat profituri cu 150 de milioane de euro mai puţin faţă de 2006. Se pare că achiziţionarea la sfârşitul anului 2006 a cele mai mari companii de marketing sportiv, Sportfive, achiziţie care se presupune că ar fi costat 865 milioane de euro (sumă impresionantă la acea vreme