Producatorii si retailerii de articole sportive ar putea fi puternic afectati de esecul nationalei de fotbal a Angliei de a se califica la Campionatul European de Fotbal de anul viitor, scrie BBC News.
Umbro, furnizorul echipamentului nationalei Angliei, a anuntat ca se asteapta la "reduceri substantiale" ale vanzarilor pentru tricouri similare celor purtate de jucatorii englezi, in timp ce retailerul Sport Direct si-a exprimat neincrederea in ceea ce priveste depasirea nivelului de profitabilitate atins in 2006.
Actiunile Sport Direct au coborat cu 18,2%, in timp ce Umbro si JJB Sport au inregistrat, de asemenea, pierderi de 2,6%, respectiv de 8,6% dupa ce nationala Angliei a ratat calificarea la Euro 2008 in urma partidei pierdute miercuri seara cu 2-3 in fata Croatiei.
"Absenta echipei Angliei de la Campionatul European de Fotbal este o dezamagire pentru retailerii de echipamente sportive care sperau la o explozie a vanzarilor intr-o perioada mai putin buna din punctul de vedere al consumului", a declarat Matthew McEachran, analist la firma Kaupthing Singer & Friedlander.
Umbro se bazeaza pe evenimentele sportive majore, cum a fost Campionatul Mondial de Fotbal de anul trecut, cand cererea pentru copiile tricourilor oficiale ale echipei nationale explodeaza. De aceea efectele insuccesului Angliei in preliminariile campionatului european vor fi mult mai vizibile in 2008 decat anul acesta, spun oficialii companiei.
"Efectele asupra rezultatelor financiare din 2008, desi inca neclare, vor fi mult mai pronuntate din cauza unei reduceri substantiale a vanzarilor previzionate pentru noul model de tricou Away", se arata intr-un raport al companiei.
Iar efectele negative se vor extinde si asupra Sports Direct, companie care detine 30% din Umbro si vinde aproximativ 65% din tricourile produse de aceasta din urma. "Odata cu insuccesul ech