"In Elvetia exista o traditie ca elevii de liceu sa primeasca de la nasul sau nasa lor un ceas, pentru rezultatele bune la invatatura. La internatul unde am studiat eu, aproape toti colegii mei primeau cate un Omega, dar unul dintre ei a venit la scoala cu un IWC. Unii au inceput sa rada si sa-l intrebe ce ceas mai e si asta, pentru ca, paradoxal, pe vremea aceea, nu multi elvetieni stiau despre IWC Schaffhausen. Dar tin minte ca el a spus: 'Daca nu stiti cine e IWC chiar aveti o problema, pentru ca e cea mai buna marca de ceasuri din lume'. Atunci am auzit eu pentru prima data de IWC."
Iar restul, dupa cum se spune, e istorie. Si la propriu, si la figurat, pentru ca Hannes Pantli a implinit 35 de ani la manufactura IWC. Trei decenii si jumatate in care a construit o piata pentru marca (Italia), a adunat o colectie impresionanta de ceasuri IWC care a devenit apoi muzeul brandului, a purtat numai si numai ceasuri IWC si s-a transformat intr-o istorie vie a marcii. Pantli a fost prezent luna aceasta la Bucuresti, pentru lansarea oficiala a gamei Da Vinci de la IWC.
"Am ajuns la IWC dupa ce mai intai am lucrat in cadrul unei banci, ca orice bun elvetian (se stie ca noi trebuie sa lucram fie in sistemul bancar, fie in industria ciocolatei)", spune Pantli. "Intotdeauna mi-au placut ceasurile, dar nu stiam ca o sa lucrez in acest domeniu. Pana intr-o zi cand am primit o oferta din partea IWC printr-o firma de head-hunting. Am inceput sa lucrez acolo si nu am mai plecat", spune Pantli, care a ajuns in pozitia de vicepresedinte executiv al IWC, inainte de a se retrage, ramanand insa in boardul firmei.
Hannes Pantli si-a inceput cariera la IWC exact in perioada in care industria orologera isi traia ultimele momente din perioada de glorie, inainte de dezastrul provocat de aparitia quartzului. In doi ani, firma si-a redus numarul angajatilor de la 350 la 1