In luna noiembrie 2007, Florin Barza a deschis o noua expozitie de desen si pictura la GalAteCa, eleganta galerie a Bibliotecii Centrale Universitare - Fundatia Regala Carol I. Cu cateva luni in urma, artistul si-a prezentat lucrarile - altele decat cele de fata - la Galeria Caminul Artei (etaj).
Plastician robace si versatil, desenator inveterat si colorist de forta, ce nu se teme de a folosi tonurile pure, Florin Barza face o selectie a creatiei recente. Impresioneaza linistea nudurilor adunate ca un boboc de floare, cu feciorelnica pudoare. Nimic lasciv in aceste nuduri: totul este lipsit de carnalitatea indemnatoare la pacat, de poze menite sa suscite instinctele primare in fata nuditatii.
Autorul opteaza pentru studiul clasic al corpului uman - nud sezand, nud culcat, intors cu spatele sau ghemuit. Chipurile sunt ascunse de par, ceea ce da o aura de mister figurii respective. Rezida aici o intoarcere spre sine, o introspectie atat de necesara - dar atat de putin abordata - de omul de azi.
De la aceasta liniste interioara - sustinuta si de gama calda de oranj-ocru-mustar - artistul trece la miscarea vivace dar eleganta a piruetelor si salturilor balerinelor. Tot un trup uman, dar surprins in plin efort al prezentarii sentimentelor prin expresivitatea miscarii. Pluriaxialitatea si evanescenta expozeului gestului sunt concentrate in toate aceste lucrari. Barza nu recurge la sintetismul caligramei obtinute din plimbarea nervoasa a mainii cu penel sau condei pe suprafata colii de hartie. El se exprima prin pata, fie ea de culoare, fie negrul intens al carbunelui sau al minei de grafit. Totul este supus maximei picturalitati. Planurile se definesc prin rapeluri si decupari in pata si nu prin linie. In imaculatul colii, carbunele bogat desemneaza bresele de umbra si lumina cu o forta cinematica, de film mut, uneori expresionist, de tipul Cabine