Noul canal colector al Brailei, construit pe sub strazile Rosiori si Gratiei, este functional, in momentul de fata, si poate prelua apele pluviale la un debit net superior vechiului canal Germany, de sub B-dul Dorobanti. Mai sint, insa, de facut citeva racorduri la sistemul de canalizare al municipiului. Deocamdata, au fost conectate doar doua canale colectoare laterale, la intersectia Str. Rosiori cu strazile Primaverii si Scolilor. Dupa ce se vor mai face si ultimele racorduri, vechiul Ghermany, care a fost inaugurat la inceputul secolului trecut, va fi scos din functiune definitiv. Partea proasta este ca aceste ultime racorduri trebuie facute de firma "Athena", despre care brailenii stiu foarte bine cit de rapid se misca...
Dupa ce noul colector va fi legat in intregime la sistemul de canalizare al municipiului se spera ca ploile torentiale nu vor mai cauza inundatii in puncte nevralgice, cum ar fi Sos. Rimnicu Sarat, sub podul de cale ferata, sau B-dul. Dorobanti, la intersectia cu Str. Diana.
Dupa cum se stie, construirea noului canal a inceput in urma cu doua decenii, pe vremea regimului comunist. Lucrarile au avansat foarte greu pe portiunea de pe Str. Gratiei, din cauza terenului dificil a carui structura era afectata de sapaturi intr-o asemenea masura incit mai multe imobile de la suprafata au fost pe punctul de a se prabusi. La un moment dat, santierul a fost efectiv blocat. Lucrarile s-au putut relua doar dupa ce tunelul subteran a fost tinut sub presiune, cu ajutorul unui utilaj special al firmei "Dura-Bet", astfel incit apa sa nu se mai infiltreze si sa nu mai provoace surparea terenului la suprafata.
Noul canal colector al Brailei, construit pe sub strazile Rosiori si Gratiei, este functional, in momentul de fata, si poate prelua apele pluviale la un debit net superior vechiului canal Germany, de sub B-dul Dorobanti. Mai sint