În 2006, volumul intermedierilor pe piaţa din România a ajuns la 300 milioane de euro. În trei ani, piaţa de brokeraj a crescut de peste patru ori. Colaborarea dintre intermediari, În 2006, volumul intermedierilor pe piaţa din România a ajuns la 300 milioane de euro.
În trei ani, piaţa de brokeraj a crescut de peste patru ori. Colaborarea dintre intermediari, societăţile de asigurări şi clienţi este din ce în ce mai bine cotată, activitatea brokerilor ajungând să reprezinte peste 20% din totalul poliţelor vândute în piaţă.
Premianţii anului în opinia UNSICAR (Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România) au înregistrat profit pe primele nouă luni ale anului, în condiţiile în care, pe toate segementele, daunele au fost în creştere. Practic, topul societăţilor de asigurări cu care brokerii colaborează foarte bine nu este cu mult schimbat faţă de anul trecut, iar premianţii sunt lideri ai pieţei, arată rezultatele oficiale după primele nouă luni.
"Perioada următoare va fi una de stagnare şi reorganizare a forţei de vânzare şi va creşte ponderea intermedierilor în total subscrieri. Cred că acestea vor depăşi pragul de 20% ca raport dintre primele brute subscrise şi cele încheiate prin brokeri", consideră Bogdan Andriescu, preşedintele UNSICAR.
Plus 34% în primele nouă luni pentru piaţă
Piaţa asigurărilor a crescut cu 34% (în euro) în primele nouă luni ale acestui an, până la 1,6 mld. euro în prime brute subscrise, faţă de 1,2 miliarde euro în aceeaşi perioadă din 2006, conform datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). În schimb, daunele brute plătite au crescut cu aproape 41% în euro, până la 690 milioane euro. AIG Life a obţinut în primele nouă luni ale acestui an un profit brut de aproape 6,3 milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de rezultatul înregistrat în aceeaşi perioad