Un consortiu din care fac parte atat firme straine, cat si romanesti a castigat contractul de 170 de milioane de euro atribuit de Primaria Bucuresti pentru constructia unei sosele care sa lege zona Splaiul Independentei de autostrada Bucuresti-Pitesti. Proiectul include poduri, viaducte si sosele suspendate intre Splaiul Independentei, podul Ciurel si autostrada.
Din consortiu fac parte firmele Max Bogl (Germania)-liderul asocierii, Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98, Tehnologica Radion si SC Proiect. A fost singura oferta depusa la Primarie, conform anuntului de atribuire publicat, saptamana aceasta, in Monitorul Oficial.
Anuntul de licitatie a fost lansat in urma cu an si prevedea ca fiecare consortiu participant sa aiba o cifra de afaceri cumulate medie de cel putin 300 de milioane de euro in anii 2003, 2004 si 2005. De asemenea, se cerea cel putin o lucrare de acest gen executata in ultimii cinci ani. Lucrarile trebuie sa fie terminate in trei ani, conform cerintelor Primariei.
Conform unor surse din Primarie, nu se stie cand vor incepe lucrarile, din cauza procedurilor greoaie de expropriere si a faptului ca mai trebuie realizat si proiectul tehnic. Autostrada Bucuresti-Pitesti, unde va ajunge noua sosea, a fost reparata in ultimii ani de firmele Astaldi si Euroconstruct, insa calitatea lucrarilor a fost criticata de autoritati.
Euroconstruct Trading 98, considerata una dintre firmele "regilor asfaltului" si apropiata de PD, a raportat in ultimii ani cifre de afaceri in crestere fata de perioada 2003-2005. Un consortiu din care fac parte atat firme straine, cat si romanesti a castigat contractul de 170 de milioane de euro atribuit de Primaria Bucuresti pentru constructia unei sosele care sa lege zona Splaiul Independentei de autostrada Bucuresti-Pitesti. Proiectul include poduri, viaducte si sosele suspendate