O bine organizata retea de hoti de motorina este pe cale sa fie anihilata de politistii de frontiera. Ancheta a fost demarata la sfarsitul saptamanii trecute, cand doi barbati din Topalu au fost prinsi dupa ce sustrasesera trei tone de motorina de la bordul unui impingator. Ionel Taranu, de 27 de ani, si Marian Stelian, de 32 de ani, s-au legat cu o salupa de impingatorul Sidex II, care se deplasa pe Dunare, si au transportat pe ambarcatiunea lor cantitatea de trei tone de produse petroliere in valoare de 6.000 de lei, depozitate in butoaie. Potrivit agentului de politie Marius Ovidiu Niculescu, purtator de cuvant al Directiei Politiei de Frontiera Constanta, salupa in discutie a fost implicata in mai multe actiuni de acest gen. In urma cercetarilor, s-a stabilit faptul ca proprietarul navei cu care se operau furturile este Victor Toma, de 45 de ani, din localitatea Topalu. Lui Taranu, Stelian si Toma li s-au intocmit actele premergatoare urmaririi penale pentru savarsirea infractiunii de complicitate la delapidare, iar barbatii risca o pedeapsa cu inchisoarea cuprinsa intre unu si 15 ani. Inca de la inceput, politistii au banuit ca sunt implicati si membrii echipajului in aceasta operatiune bine pusa la punct. Intr-adevar, ancheta a scos la iveala faptul ca motorina le fusese furnizata hotilor de doi marinari de pe impingator. Astfel, mecanicul Cristian Andy Arhip-Rossi, de 35 de ani, din Galati, si seful-mecanic Petre Olteanu, din localitatea Ivesti (judetul Galati) s-au ales si ei cu dosare penale pentru delapidare. Conform sursei citate, "ramificatiile sunt mai adanci", iar banuielile continua sa planeze si asupra comandantului impingatorului, dat fiind faptul ca transportul pe Dunare se face in conditii speciale. In acest sens, capitanii vaselor trebuie sa fie tot timpul atenti la ambarcatiunile si obiectele care se apropie de navele proprii, asa incat sa nu ri