Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% in primele sase luni ale acestui an, in Romania, ritm superior celui din tarile vecine, dezvoltarea comertului modern contribuind semnificativ la aceasta evolutie, potrivit unui studiu al institutului de cercetari de piata GfK. "In timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4%, in medie, in Romania apetitul pentru consum a condus la cresteri de 12% in moneda nationala in primele sase luni ale anului 2007", se arata in studiu. Un aport semnificativ in dezvoltarea comertului modern in Romania l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum si cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%. In ceea ce priveste nivelul preturilor la principalele categorii de bunuri de larg consum, acestea au fost anul trecut, in medie, cu 40% mai mari in Romania decat in Bulgaria, pentru cosul de produse analizat, iar diferentele nu par sa se reduca. Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% in primele sase luni ale acestui an, in Romania, ritm superior celui din tarile vecine, dezvoltarea comertului modern contribuind semnificativ la aceasta evolutie, potrivit unui studiu al institutului de cercetari de piata GfK. "In timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4%, in medie, in Romania apetitul pentru consum a condus la cresteri de 12% in moneda nationala in primele sase luni ale anului 2007", se arata in studiu. Un aport semnificativ in dezvoltarea comertului modern in Romania l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum si cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%. In ceea ce priveste nivelul preturilor la principalele categorii de bunuri de larg consum, acestea au fost anul trecut, in medie, cu 40% mai mari in Romania decat in Bulgaria, pentru cosul de produse analiz