“Planul de promovare a sistemului de franciza Wu Xing a fost demarat in cursul acestui an si a urmarit construirea unei imagini corecte si complete asupra retelei de franciza ce urmeaza a fi construita. La sfarsitul lui iulie am semnat primul contract de franciza, iar in 2008, in conditile derularii activitatii unitatii francizate pentru cel putin 3-4 luni, va fi reluat procesul de recrutare de parteneri francizati, in vederea extinderii retelei cu inca 2 unitati”, a declarat, pentru Wall-Street, Adriana Gioada, directorul de franciza al companiei.
Un start-up de cursa lunga
Achizitia unei afaceri in sistem de franciza presupune mai multe categorii de costuri, atat in raport cu francizorul, cat si vizavi de amenajarea si dotarea unitatii francizate. Taxele datorate catre francizor sunt atat costuri de start-up, platibile la semnarea contractului de franciza, cat si ulterior, pe perioada de derulare a raporturilor de parteneriat.
Astfel, sunt percepute o taxa de franciza de 10.000 de euro, redevente lunare in valoare de 5% din cifra de afaceri, contributii la bugetul national de marketing de 1% din cifra de afaceri lunara, garantii de echipamente specifice furnizate de companie si chiria pentru folosirea acestora de catre francizor.
In afara de taxele datorate francizorului, se adauga si costurile determinate de amenajarea unitatii si inaugurarea activitatii. Unitatea poate fi amenajata cu 15.000 de euro, autovehiculele de livrare si de aprovizionare costa 20.000 de euro, echipamentele necesare insumeaza 30.000 de euro, iar bugetul de marketing variaza in functie de strategia francizatului.
Sute de mii de euro din mancaruri chinezesti
“Potrivit estimarilor noastre, realizate pe baza istoricului celor 3 puncte de lucru proprii, precum si cu luarea in considerare a specificului pietelor locale, aflate la un nivel de d