Cu toate ca nu se bucura de vanzarea pe care o asteptau cei de la Volkswagen, Bugatti Veyron ramane o piesa de colectie la care doar putini oameni au acces.
Cand vine vorba de viteza, putere si tehnologie la cel mai ridicat nivel, toata lumea se gandeste la Bugatti Veyron. Producatorul german, Bugatti facand parte din grupul Volkswagen, si-a propus sa construiasca cea mai rapida masina de serie fabricata vreodata si a reusit, scrie cotidianul International Herald Tribune.
Insa apare o problema cand vine vorba despre descrierea masinii la superlativ. Vanzarile pe care le inregistreaza noul model cresc atat de incet, incat orice crestere inseamna atingerea unui nou record absolut.
Din aceasta cauza, din totalul celor 300 de masini pe care Bugatti intentioneaza sa le produca, jumatate nici macar nu s-au vandut. Pretul pare sa fie insa motivul pentru care lumea prefera sa nu se atinga de aceasta masina. Pretul mediu de vanzare al modelului Bugatti Veyron este de aproximativ 1,4 mil. dolari (940 mil. euro), cu toate ca acesta poate varia intre 1,3 mil. si 1,5 mil. euro, in functie de rata de schimb valutar. Chiar daca pentru multi aceasta suma pare uriasa pentru o masina, sunt destui fanatici care ar plati peste un milion de dolari pentru achizitia unei masini ca Veyron. Insa pana acum, in ciuda criticilor favorabile, nimeni nu s-a ingramadit s-o cumpere.
Una dintre cauzele pentru care Bugatti Veyron nu este atat de cautata pe piata ar putea fi faptul ca masina este fabricata de catre o companie care este specializata in productia de masini de serie, si nu de masini de lux, modelul fiind construit pe platforma modelului VW Phaeton. Cu toate ca atat designul, cat si specificatiile tehnice sunt de ultima generatie, originile masinii nu sunt pe gustul celor care sunt dispusi sa plateasca peste un milion de dolari pentru o masina.
Se