Vanzarile de autovehicule comerciale, cu o masa de pana la 3,5 tone, au ajuns in primele zece luni ale anului, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, la 26.823 de unitati, in crestere cu aproape 10% comparativ cu nivelul de aproape 24.600 de unitati inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Cea mai mare contributie la aprecierea pietei a fost adusa de marcile de import. Piata auto din Romania a consemnat in primele 10 luni o crestere medie de 23%, ajungand la un volum de aproape 300.000 de unitati.
Constructorul de la Mioveni a comercializat in intervalul ianuarie-octombrie pe piata interna 5.921 de autoutilitare Logan VAN, cu 40% mai putine decat cele 9.952 de Dacia Pick-up, vandute in aceeasi perioada a anului trecut.
Pe primul loc in topul marcilor de import din piata vehiculelor utilitare se afla Fiat, care a comercializat mai mult de 4.100 de vehicule, inregistrand in acelasi timp o crestere de 74% in termeni de volum.
Reprezentantii Autoitalia, importatorul marcii Fiat Professional pe piata interna, au anuntat ca in acest an vanzarile din acest segment vor ajunge la 5.500 de unitati, pentru 2008 fiind vizata o crestere de 20% in termeni de volum.
Franco Miniero, CEO al Fiat Professional, estimeaza ca in 2010, piata de vehicule comerciale usoare va ajunge la aproximativ 40.000 de unitati, perioada in care cota de piata a producatorului italian va ajunge la 25% din piata si un volum de circa 10.000 de unitati. In clasamentul importatorilor, Fiat este urmat de producatorul american Ford, care a vandut in Romania in primele zece luni 3.704 autoutilitare, in crestere cu 35% comparativ cu anul trecut. Cresterea a fost adusa de aprecierea vanzarilor modelului Transit, dar si de lansarea noului Ford Ranger. Singurele marci care, potrivit statisticilor APIA, au mai inregistrat vanzari de peste