În primele 10 luni ale anului, companiile de telecomunicaţii au difuzat 166.757 reclame la tv, radio şi presă Cea mai dură luptă din piaţa publicităţii se poartă între operatorii de
În primele 10 luni ale anului, companiile de telecomunicaţii au difuzat 166.757 reclame la tv, radio şi presă
Cea mai dură luptă din piaţa publicităţii se poartă între operatorii de telecomunicaţii (telefonie mobilă, fixă şi internet). Aceştia deţin bugete de marketing impresionante, de ordinul zecilor de milioane de euro. Promovarea serviciilor de internet a cunoscut în acest an o creştere spectaculoasă.
Categoria telecomunicaţii se află de ani buni în fruntea topului cu cei mai puternici jucători de pe piaţa publicităţii. Romtelecom, Vodafone, Orange, Cosmote, UPC România (pe partea de telefonie fixă şi internet) sunt nume tradiţionale (cu bugete grele) în lumea publicităţii. Un astfel de client reprezintă, cum se foloseşte des în publicitate, "o provocare" pentru orice agenţie de publicitate şi media. (Altfel spus, e un client care-ţi "mănâncă zilele", atât ca pretenţii, cât şi ca volum de muncă...)
Potrivit monitorizărilor Alfa Cont (pe baza tarifelor listă), volumul brut total de publicitate cheltuit de companiile de telecomunicaţii, în primele 10 luni ale acestui an, se ridică la 296,4 milioane de euro. Este o cifră care se referă la publicitatea cumulată a operatorilor de telefonie mobilă (inclusiv dealerii), fixă, internet şi la reclamele pentru imaginea grupurilor telecom.
Volumul net (adică banii efectiv intraţi în piaţa media), potrivit estimărilor, s-ar situa între 50 şi 60 milioane de euro. Volumul brut din acest an este cu 22% mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, numărul de inserţii publicitare difuzate pe televiziune, radio şi presă a "bătut pasul pe loc" comparativ cu perioada analizată în 2006. @