Debutul sezonului de cumparaturi de sarbatori va determina o crestere accelerata a comertului online in Statele Unite, in ciuda problemelor de pe piata creditelor, potrivit datelor furnizate de mai multe firme de cercetare a pietei, citate de presa internationala.
comScore estimeaza ca valoarea totala a cumparaturilor online realizate in prima luni de dupa sarbatoarea nationala Thanksgiving ar putea depasi 700 mil. $ (474,7 mil. euro), in timp ce cheltuielile totale online in sezonul de sarbatori vor atinge 30 mld. $ (20,3 mld. euro), in crestere cu 20% fata de anul trecut.
Conform federatiei nationale de retail din Statele Unite, ziua de ieri, denumita "Cyber Monday", marcheaza prima mare explozie in domeniul cumparaturilor online. Insa, datele furnizate pana in prezent arata ca sezonul de cumparaturi pentru sarbatori este deja in plina desfasurare, prima ascensiune brusca fiind inregistrata in prima vineri de dupa Thanksgiving, denumita si "Black Friday".
Analistii de la comScore au precizat ca, in primele 18 zile ale lunii noiembrie, cheltuielile din retailul online din Statele Unite au depasit 7 mld. dolari (4,7 mld. euro), cu 17% peste nivelul inregistrat in perioada similara a anului trecut. Analistii au avertizat insa ca cifrele inregistrate in cea de-a doua perioada a lunii vor putea caracteriza mai bine evolutia ulterioara a retailului online in perioada de sarbatori.
Firma de cercetare eMarketer preconizeaza ca nivelul veniturilor generate de cumparaturi online pentru sarbatori vor creste de la 26,2 la 31 mld. $ (17,8 - 21 mld. euro), iar analistii de la Forrester Research sustin ca americanii vor cheltui 33 mld. $ (22,3 mld. euro) pe retailul online in aceeasi perioada de timp.
"Un numar mare de consumatori vor prefera sa isi cheltuiasca banii online decat in magazinele traditionale de retail", a declarat Jeffrey Grau, analist