Allianz-Tiriac, liderul pietei asigurarilor, a inregistrat in primele noua luni ale anului vanzari de 15,5 mil. euro pe segmentul asigurarilor unit-linked, in crestere cu 44% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Politele unit-linked sunt asigurari de viata legate de investitii, care plaseaza o parte din prima platita de asigurat in fonduri de investitii. Astfel de asigurari mai vand companiile AIG Life, Aviva, Generali, ING Asigurari de Viata sau Interamerican.
In aceeasi perioada, vanzarile Allianz-Tiriac pe partea de asigurari traditionale de viata s-au redus cu aproape 29%, la 6,7 mil. euro. "Aceasta situatie a fost generata de faptul ca unele polite de asigurari de grup nu au fost reinnoite, in conditiile in care pretul ramane criteriul determinant in evaluarea de catre angajatori a ofertelor de polite de asigurari de grup", au declarat oficialii Allianz-Tiriac.
Valoarea totala a primelor brute subscrise de companie din asigurari de viata a crescut cu circa 10% in primele trei trimestre, la 22,2 mil. euro.
Pe segmentul asigurarilor generale, cresterea a fost mai mare, de peste 25%, primele brute subscrise in aceasta perioada fiind de 271,2 mil. euro. "Cresterea veniturilor din activitatea de asigurari generale a fost sustinuta de evolutia pozitiva a vanzarilor de polite de asigurari auto-casco, clasa de asigurari care continua sa detina cea mai importanta pondere, de aproximativ 60%, in structura portofoliului de asigurari generale al Allianz-Tiriac", au explicat reprezentantii asiguratorului.
Afacerile companiei cu asigurari casco s-au majorat cu 31% in primele noua luni, la 163 mil. euro. De altfel, potrivit oficialilor Allianz, vanzarile de asigurari auto din Romania si Polonia au o contributie importanta la cresterea afacerilor grupului german in Europa Centrala si de Est. In primele noua luni, afacerile Allianz in aceas