Fabrica militară ar putea realiza, în colaborare cu o firmă elveţiană, un avion destinat oamenilor de afaceri. Tărăgănarea procesului de privatizare a companiei Avioane Craiova obligă Fabrica militară ar putea realiza, în colaborare cu o firmă elveţiană, un avion destinat oamenilor de afaceri.
Tărăgănarea procesului de privatizare a companiei Avioane Craiova obligă singura fabrică de profil din industria militară să se orienteze spre zona civilă a industriei aeronautice. Şi asta pentru că, pe partea militară, fabrica din Bănie mai dispune doar de un singur contract important cu Ministerul Apărării, care expiră în vara anului viitor.
Amânarea procesului de privatizare la Avioane Craiova nu aduce nimic bun pentru singura fabrică de avioane de război din industria de apărare autohtonă. Doar eternele speranţe de mai bine. Singurul contract mai important pe care fabrica îl are de onorat, cel de modernizare a avioanelor IAR 99 cu avionică Elbit, pentru Ministerul Apărării, va expira în iunie 2008, perioadă care va coincide practic cu închiderea robinetului veniturilor de la stat.
Astfel, indecizia strategilor de la Bucureşti de a hotărî soarta Avioane Craiova în privinţa trecerii sale în domeniul privat riscă să aducă la Craiova chiar şi situaţia inexistenţei fondurilor pentru salarii. "Cel puţin până în prezent, Ministerul Apărării nu a dat niciun semn că pentru acest program ar avea nevoie de o prelungire a contractului.
Contractele civile, mai mari decât cele militare
Probabil că nu mai e nevoie de aşa ceva. Astfel, dacă e să ţinem cont că avem restanţe până şi pentru ce bani aveam de încasat, putem să spunem că fabrica nu va mai avea resurse financiare să reziste decât până cel târziu în primăvara anului viitor", a declarat pentru "Adevărul" liderul de sindicat al fabricii, Victor Peţa.
Conducerea fabricii are însă la îndemână