Romaqua, producatorul apei minerale Borsec, va ajunge la o cifra de afaceri de 130 mil. euro in acest an, dupa ce a demarat recent procesul de fuziune al societatilor din grup.
"Realizam aceasta fuziune dupa modelul marilor grupuri producatoare din domeniu, organizate pe criterii de eficienta a achizitiilor, productiei si distributiei, si pentru elaborarea unor strategii si politici unitare", a declarat Radu Lazaroiu, directorul general al Romaqua Group. Reprezentantii companiei au mai spus ca reorganizarea juridica prin formarea unei singure companii, Romaqua Group Borsec, le va facilita obtinerea finantarilor bancare. In acest an, actionarii Romaqua au aprobat contractarea unui credit de 31 mil. euro de la BCR pentru a finanta constructia unei fabrici de bere.
Noua unitate de a grupului, care va fi situata in satul Lancram din judetul Alba, va incepe productia anul viitor si va implica investitii estimate de companie la 35-37 mil. euro.
Investitiile in grupul Romaqua au ajuns la peste 50 mil. euro din 1998 pana in prezent. Producatorul Borsec va ajunge la investitii de peste 100 mil. euro anul viitor.
Romaqua mai planifica lansarea pe piata a celui de-al patrulea brand de apa minerala prin investitii intr-o fabrica de langa Miercurea Ciuc unde grupul ar putea demara productia anul viitor. In prezent, grupul cu capital integral romanesc detine brandurile de apa minerala Borsec, Stanceni si Aquatique, acesta din urma fiind lansat in 2007 prin extinderea capacitatii de productie a fabricii Romaqua de la Busteni. Borsec este cel mai vandut brand de apa minerala de pe piata locala, potrivit ultimelor studii disponibile.
Conform datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), Romaqua a imbuteliat anul trecut 230 mil. litri de apa minerala, fiind cel mai mare jucator de pe piata locala, cu o cota de peste 20%. Printre cei mai mari