Companiile din afara Bucureştiului sunt un pariu interesant pentru piaţa de publicitate autohtonă. Agenţiile care au înţeles acest lucru şi au câştigat clienţi din ţară se bucură acum de succes. Ce au în comun companii precum Transavia, Banca Transilvania, Farmec sau Bere Mureş? Toate au sediul central în provincie, în Transilvania. În al doilea rând, promovarea. Chiar dacă sunt jucători locali, produsele lor sunt prezenţe puternice în calupurile de publicitate TV,
Companiile din afara Bucureştiului sunt un pariu interesant pentru piaţa de publicitate autohtonă. Agenţiile care au înţeles acest lucru şi au câştigat clienţi din ţară se bucură acum de succes.
Ce au în comun companii precum Transavia, Banca Transilvania, Farmec sau Bere Mureş? Toate au sediul central în provincie, în Transilvania. În al doilea rând, promovarea. Chiar dacă sunt jucători locali, produsele lor sunt prezenţe puternice în calupurile de publicitate TV, în presă sau chiar la metrou.
În spatele campaniilor de imagine şi a sloganurilor intrate în folclorul publicitar stau agenţii care şi-au dezvoltat business-ul mizând pe o strategie mai puţin folosită de către reţelele internaţionale de publicitate: câştigarea notorietăţii şi dezvoltarea afacerilor unor clienţi din provincie.
Este asta o strategie de succes? Reprezentanţii Next Advertising spun că da. În prezent, agenţia are în portofoliu cinci companii din provincie: Transavia, Banca Transilvania, BT Aegon şi Farmec, pentru care oferă servicii complete de advertising. În plus, agenţia cumpără spaţii în mass-media pentru Albalact. În total, ei însumează circa 40% din businessul agenţiei, evaluat pentru acest an la aproximativ 12 milioane de euro. În opinia lui Sorin Popescu, managing partner la Next Advertising, întâmplarea a făcut ca agenţia