Pe o piata interna a bricolajului estimata la peste 800 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2006, marii jucatori isi consolideaza pozitiile prin investitii masive care ajung la peste 140 de milioane de euro. Daca 2006 a fost un adevarat boom al pietei de bricolaj, anul acesta marii retaileri au inghitit sute de mii de metri patrati de spatiu de vanzare si au investit, in medie, cate 8 milioane de euro pentru fiecare nou magazin.
In ultimii ani, piata romaneasca de bricolaj a cunoscut o expansiune fara precedent, cei mai mari retaileri la nivel international fiind deja prezenti si investind masiv in dezvoltarea retelelor de magazine.
Pana acum, Praktiker a investit peste 160 de milioane de euro in inaugurarea unor noi locatii, iar Bricostore si-a majorat investitiile la 87 de milioane de euro. Hornbach si Arabesque au cheltuit mai mult de 50 de milioane de euro pentru deschiderea de noi magazine.
Mr. Bricolage, intrat pe piata romaneasca la sfarsitul anului trecut, a investit peste 30 de milioane de euro in deschiderea de noi magazine, iar BauMax a atins, pana acum, un nivel al investitiilor de peste 60 de milioane de euro.
Bricostore, crestere organica
Grupul francez Bricostore, intrat pe piata romaneasca in 2002, estimeaza ca va realiza, pana la sfarsitul anului acesta, o cifra de afaceri de aproape 230 de milioane de euro, in crestere cu 50-60% fata de rezultatele raportate anul trecut, in conditiile in care se asteapta la o crestere organica de 25-30%.
Compania va inaugura, luna viitoare, noul magazin din Pitesti, o investitie de 10 milioane de euro, urmand ca in 2008 sa se extinda si in alte orase, precum Braila, Arad si Focsani.
De asemenea, Bricostore va investi aproape 3 milioane de euro in extinderea si modernizarea magazinului din Militari, lucrarile urmand a fi finalizate in luna februarie a