Chiar dacă românii continuă să fie codaşi atât la consumul de lapte, cât şi la aplicarea standardelor de colectare impuse de Uniunea Europeană, producătorii nu au motive să se plângă. Piaţa este în creştere şi se consolidează pe nişe noi apărute, cum ar fi segmentul premium, care înseamnă lapte îmbogăţit cu vitamine şi minerale. Dacă până în urmă cu cinci – şase ani, laptele de consum al orăşenilor provenea, în mare parte, de la ţ�
Chiar dacă românii continuă să fie codaşi atât la consumul de
lapte, cât şi la aplicarea standardelor de colectare impuse de Uniunea
Europeană, producătorii nu au motive să se plângă. Piaţa este în creştere şi se
consolidează pe nişe noi apărute, cum ar fi segmentul premium, care înseamnă lapte îmbogăţit cu
vitamine şi minerale.
Dacă până în urmă cu cinci – şase ani, laptele de consum al orăşenilor provenea, în mare parte, de la ţăranii care-l vindeau în pieţe, „ambalat“ în sticle de Cola, în prezent, locuitorii din mediul urban preferă varianta procesată, adică laptele pasteurizat şi UHT (Ultra High Temperature). Această tendinţă a apărut odată cu diversificarea portofoliilor marilor producători şi a metodelor de ambalare şi pasteurizare. Un rol important l-au avut şi strategiile de marketing prin care au fost promovate noile branduri: Lapte Proaspăt de la Danone, Fulga şi Zuzu de la Albalact, Milli de la Friesland etc.
Potrivit companiei de cercetare de piaţă Nielsen, în prima jumătate a acestui an, românii au cumpărat lapte de aproximativ 102 milioane de euro, valoare cu 14,2% mai mare decât în perioada similară din 2006.
„Consumul a rămas aproximativ constant, dar anticipăm o creştere a pieţei, datorită ponderii tot mai mari a laptelui industrializat cumpărat, în raport cu cel achiziţionat direct de la m