International Finance Corporation (IFC), divizia de investiţii a Băncii Mondiale, a devenit un investitor activ pe piaţa românească de logistică. Semn că, după aderarea la UE, acest sector a intrat în planurile jucătorilor internaţionali. Toată lumea se aştepta ca 2007 să fie anul logisticii şi al distribuţiei, iar confirmarea a venit, chiar dacă mai târziu, ceea ce a împins momentul începutului consolidării pieţei, eventual prin intrarea unor mari jucători, undeva
International Finance Corporation (IFC), divizia de investiţii a Băncii Mondiale, a devenit un investitor activ pe piaţa românească de logistică. Semn că, după aderarea la UE, acest sector a intrat în planurile jucătorilor internaţionali.
Toată lumea se aştepta ca 2007 să fie anul logisticii şi al distribuţiei, iar confirmarea a venit, chiar dacă mai târziu, ceea ce a împins momentul începutului consolidării pieţei, eventual prin intrarea unor mari jucători, undeva în anul viitor. Dar piaţa începe să se mişte şi trebuie să se mişte repede. „România e în fruntea listei pentru toate companiile mari de logistică, însă intrarea acestora e legată de dezvoltarea unor capacităţi de producţie locale şi a infrastructurii“, spune Peter de Ruiter, şeful diviziei de Corporate Tax şi coordonatorul echipei de servicii financiare a PricewaterhouseCoopers România. „Lucrurile se mişcă însă mai greu decât ne aşteptam noi. Costurile cu forţa de muncă au crescut şi, de aceea, investiţiile greenfield nu mai sunt atât de atractive în România“, apreciază el.
Dar odată cu intrarea României în UE, piaţa românească are un avantaj, portul Constanţa. „Tot ceea ce înseamnă facilitate de producţie dincoace de graniţa de vest a Germaniei se aprovizionează mai ieftin prin Constanţa decât prin Rotterdam, de accea România are şansa să devină poarta de est a UE