Majoritatea posturilor tv şi-au lansat formate cu poveşti din viaţa oamenilor obişnuiţi sau a vedetelor pentru a exploata curiozitatea telespectatorilor . Piaţa de televiziune autohtonă Majoritatea posturilor tv şi-au lansat formate cu poveşti din viaţa oamenilor obişnuiţi sau a vedetelor pentru a exploata curiozitatea telespectatorilor .
Piaţa de televiziune autohtonă este sedusă de o nouă modă: reality-show-ul. În prezent, sunt difuzate nu mai puţin de 14 programe de acest gen pe şase canale tv. Prima TV este campionul acestui tip de emisiuni, având cinci formate diferite.
Big Brother a fost primul reality-show de anvergură de pe piaţa românească. Deşi nu a "rupt gura târgului", înregistrând audienţe sub cele preconizate de producători şi având o notorietate mai mică decât ediţiile realizate în ţările occidentale, Big Brother a fost un "deschizător de drumuri". A urmat o perioadă de uitare a programelor de tip reality-show.
Tot Prima TV a revenit în forţă pe acest teren, aruncând în lupta pentru audienţă, în ultimii doi ani, câteva emisiuni care au redeschis gustul telespectatorilor: "Trădaţi în dragoste" (producător Creative Vision), "Schimb de mame" (Paprika) şi "Super Nanny". Un reality foarte comentat (dar fără audienţă, din cauza forţei staţiei) a fost cel cu Irinel şi Monica de pe B1 TV.
În prezent, show-ul continuă, dar pare pierdut în anonimat. B1 TV a marşat în continuare pe vedete din boema dâmboviţeană, cu orice risc, şi a produs "Interzis cu Laura Andreşan", reality difuzat după miezul nopţii. Audienţa programului este pe măsura orei târzii, dar este de remarcat faptul că Laura are cel mai numeros public cu studii superioare în mediul urban, potrivit sondajelor din ultima lună şi jumătate. (Din păcate, sondajele nu arată şi numărul de fotbalişti care îi urmăresc show-ul...)
TVR 2 ţine pasul cu moda reality
Din