Edituri mari, dar şi jucători mici, îşi dispută un domeniu aflat în plină creştere. Dezvoltarea segmentului editorial al cărţilor de business a trenat până în urmă cu câţiva ani. Încet, piaţa începe să fie ocupată de edituri specializate, iar printre clienţi au apărut companiile. Există câteva confuzii care ar trebui evitate atunci când ne referim la literatura de business. Printre acestea se numără, de pildă, gruparea acestor apariţii - uneori chiar şi în
Edituri mari, dar şi jucători mici, îşi dispută un domeniu aflat în plină creştere. Dezvoltarea segmentului editorial al cărţilor de business a trenat până în urmă cu câţiva ani. Încet, piaţa începe să fie ocupată de edituri specializate, iar printre clienţi au apărut companiile.
Există câteva confuzii care ar trebui evitate atunci când ne referim la literatura de business. Printre acestea se numără, de pildă, gruparea acestor apariţii - uneori chiar şi în cataloagele editurilor! - alături de titluri de literatură motivaţională şi de dezvoltare personală. Acesta e un fel de efect de halou care, în loc să clarifice lucrurile - şi, poate, să dea pieţei un impuls necesar - mai mult încurcă. E clar însă că, în ceea ce priveşte piaţa editorială românească, titlurile de business, fie ele de management, marketing sau finanţe, câştigă teren, încet dar sigur, în oferta de carte.
Există deja un grup destul de consistent de edituri care publică astfel de cărţi, de la Teora, All, Codecs şi Curtea Veche până la Brandbuilders şi Publica. Unii publisheri au ajuns chiar să se specializeze pe anumite domenii - în acest sens, avem chiar edituri „de nişă“, cum este cazul Brandbuilders, care scoate cărţi de branding, marketing, vânzări şi publicitate, însă nu de finanţe şi nici de management.
„Pe o piaţă care devine din ce în ce ma