Veniturile asa-numitilor "deal makeri" imobiliari din Romania pot ajunge chiar la un milion de euro anual, in conditiile in care prin mainile lor nivelul tranzactiilor de investitii a crescut pana spre nivelul de doua mi?liarde de euro in 2007
Afacerile consultantilor imobiliari au evoluat de la simplu la dublu in ultimii ani, in ritmul pietei imobiliare, motiv pentru care numarul companiilor de profil a crescut semnificativ.
Cu toate acestea, consultantii implicati in tranzactiile de zeci sau chiar sute de milioane de euro se numara pe degetele de la o mana, motiv pentru care acestia pot ajunge la venituri de circa un milion de euro anual, apreciaza Bogdan Georgescu, managing partner al companiei de consultanta imobiliara Colliers International, numarul unu pe piata locala de profil dupa cifra de afaceri.
Firma a fost implicata in 2007 in majoritatea mutarilor mari de pe piata, printre care vanzarea parcului de afaceri S-Park (104,5 milioane de euro) sau a centrelor comerciale Euromall din Pitesti si Galati, pentru care Immoeast a platit peste 170 de milioane de euro.
"Desi initial am crezut ca marimea tranzactiilor determina complexitatea acestora, in ultimii ani am observat ca tranzactiile de investitii se complica, de obicei, atunci cand cele doua parti nu au consultanti profesionisti care sa inteleaga complexitatea acestui tip de tranzactii sau
atunci cand intervin probleme de ordin personal intre reprezentantii vanzatorilor si ai cumparatorilor", spune Georgescu.
Necesitatea unor consultanti specializati este subliniata si de Radu Lucianu, managing partner al Eurisko, numarul doi in piata, care considera ca "dezvoltatorii au inceput sa constientizeze ajutorul pe care il pot primi de la un consultant si sunt sensibili la schimbarile de mentalitate ale investitorilor din piata".
Printre cele mai importante mu