Piata motoutilajelor este inca la inceput de drum. Primele game care au avut un real succes in Romania au fost motoferastraiele, dupa care au urmat motocoasele si uneltele specializate pe ingrijirea gradinii. Maturizarea ei, atingerea potentialului maxim,
Uneltele nu fac parte dintre produsele cu o necesitate "inventata", vanzarile lor fiind in directa legatura cu necesitati reale si o anumita cultura in ingirjirea spatiului detinut, si nu cu un trend sau cu o problema de imagine. Piata uneltelor creste odata cu necesitatea.
Daca in cazul uneltelor specializate pentru lucrarile din constructii dinamica foarte buna a acestui sector asigura recuperarea rapida, la nivel cantitativ, a diferentei fata de alte piete, cum ar fi cele din statele vest-europene, in cazul celorlalte game cresterea este mai uniforma si depinde foarte mult de crearea unor noi necesitati consumatorului roman.
"In termeni relativi, piata noastra are una dintre cele mai mari cresteri din regiune. Suntem cu cativa ani in urma unor piete ca Polonia, Cehia sau Ungaria, insa ritmul de evolutie este mai ridicat, ceea ce inseamna ca ceea ce s-a facut la ei in zece ani la noi ar putea dura cinci sau sase ani", a declarat Ioan Mezei, directorul general Stihl Romania.
Dupa parerea lui, pietele din statele puternic industrializate, cu un venit mediu pe cap de locuitor ridicat au, in mod firesc, piete mult mai puternice. Pe langa problema puterii de cumparare, piata de profil este dependenta si de gradul de informare al consumatorilor fata de astfel de produse. "Statele din Europa Centrala, de exemplu, au fost expuse mai bine si cunosc mai bine aceste produse. Au o traditie in acest tip de produse. Romania a fost una dintre cele mai izolate state in perioada de pana in '90 si acest lucru se simte", explica Mezei, 43 de ani, director general Stihl din 1999.