Reteaua bancara a trecut in septembrie de 5.175 de unitati, marcand astfel o crestere cu aproape 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Bancile au calcat puternic acceleratia extinderii teritoriale inca din 2006, cand au fost deschise aproape 1.000 de noi unitati. De la inceputul acestui an si pana in septembrie, bancile au deschis peste 770 de unitati. De altfel, un sondaj realizat de ZF la inceputul anului arata ca bancile au avut planuri agresive de extindere pentru 2007, fiind previzionata deschiderea a circa 900 de unitati. Tedinta de crestere rapida a retelei teritoriale se va mentine si in urmatorii ani, in conditiile in care mai multe grupuri internationale au anuntat ca vor extinde semnificativ activitatile pe piata locala, pentru a profita de cresterea pietei de retail.
Orientarea spre distributia directa a produselor, prin intermediul unitatilor proprii, a venit pe fondul atenuarii cererii de credite de consum, care erau vandute la inceputul anilor 2000 prin intermediul lanturilor de retail, direct la locul achizitiei bunurilor.
Odata cu maturizarea pietei de retail, care a presupus o migrare a cererii catre finantarile de valoare mare (credite de nevoi personale garantate cu ipoteca, sau imprumuturi imobiliare clasice), bancherii au ales sa aiba o legatura directa cu clientii, care permite inclusiv o gestiune mai buna a riscurilor.
Dupa deschiderile alerte de unitati, densitatea retelei bancare a ajuns la o unitate pentru fiecare 4.150 de locuitori, fata de o unitate la peste 7.000 de locuitori, cat era in anul 2004.
Expansiunea rapida a retelelor a dus insa la scumpirea locatiilor comerciale (fie ca este vorba de chirii sau pretul de achizitie), in conditiile in care majoritatea bancherilor au ales sa se concentreze tot pe zonele urbane, unde clientii au venituri mai mari, astfel ca si potentialul de afaceri este