Cresterea vanzarilor unei marci de import este influentata direct proportional de marimea retelei de distributie si, pentru a obtine o cota cat mai mare din cresterea pietei de import, principalii jucatori anunta noi extinderi pentru anul viitor.
Vanzarile unei anumite marci pe piata locala pot fi influentate de pret, de ofertele in derulare si timpul de livrare, dar principalul factor ramane reteaua de dealeri.
Aproape la fiecare marca de import, jumatate din volumul autovehiculelor comercializate pe piata locala ale marcii respective reprezinta vanzarile primilor trei dealeri.
Spre exemplu, in cazul Peugeot, primele trei retele de dealeri (care detin 15 puncte de vanzare, dintr-un total de 45 la nivel national) detin aproape 53% din vanzari. In cazul Ford, situatia este mai echilibrata. Dealerul cu cele mai mari vanzari, Romcar Motors, detine doua puncte de vanzare, spre deosebire de cazul lui Peugeot, unde Eurial Invest are noua, in timp ce urmatorii doi clasati au cate trei.
In cazul Skoda, primii trei dealeri detin fiecare cate un singur punct de vanzare, asadar, procentul aferent este de numai 29,1%, in conditiile in care intreaga retea detine 28 de dealeri. La fel ca si in cazul Ford cu Romcar Motors (dealer desprins din importatorul Romcar) si Peugeot cu Eurial Invest (fostul importator), dealerul cu cele mai mari vanzari este Porshe Bucuresti Aviatiei, parte a Porsche Inter Auto, reteaua de dealeri desprinsa din Porsche Romania, importatorul marcilor grupului VW-Audi pe piata locala.
Trust Motors, importatorul Peugeot pe piata locala, are in Romania o retea formata din 22 de unitati de tip Blue Box (care include showroom, service si depozit de piese de schimb) si 23 de unitati de prezentare de concept urban. In 2008 reteaua urmeaza sa se extinda cu sase unitati de retail Blue Box.
Vanzarile Peugeot in primel