Decembrie va fi luna in care competitia dintre companiile de asigurari va deveni mai apriga decat in orice alta perioada a anului: incepe campania RCA.
Timp de patru saptamani, asiguratorii se vor lupta pentru a atrage cat mai multi clienti, cea mai mare parte a vanzarilor fiind concentrata in ultima luna a anului.
Explicatia: pana in 2005 politele RCA erau valabile pana la sfarsitul anului calendaristic, deci majoritatea erau reinnoite in aceasta perioada.
"Luna decembrie reprezinta in continuare un varf de vanzari de RCA, chiar daca nu la fel ca in anii trecuti. Circa 70% din vanzarile anuale sunt concentrate in aceasta perioada a anului", afirma Marius Onofrei, directorul de comunicare al Allianz-Tiriac, liderul pietei asigurarilor si numarul patru pe piata RCA in 2006.
Asiguratorii mizeaza pe cota de piata semnificativa pe care o pot obtine din vanzarea de polite RCA, chiar daca acest business este in continuare pagubos sau la limita profitabilitatii.
In 2006, companiile de asigurari au vandut polite RCA in valoare de aproape 350 de milioane de euro, in crestere cu circa 30% in euro fata de anul anterior.
"Sunt doua motive pentru care piata va inregistra o crestere de cel putin 30% si anul acesta: majorarea tarifelor praticate de asiguratori si cresterea gradului de cuprindere in asigurare, combinata cu cresterea parcului auto", considera Onofrei.
Directorul general al Asitrans, Bogdan Stan, considera ca, spre deosebire de anii trecuti, criteriul principal in functie de care soferii isi vor alege asiguratorul nu va fi pretul.
"Cred ca in aceasta campanie competitia dintre companii nu se va mai reduce la pret. Exista pe piata companii cu preturi reduse, dar care nu cred ca vor castiga foarte mult din aceasta campanie, din motive de notorietate si de reputatie", afirma Stan.
Odata cu cresterea prime