ABN Amro tinteste unul dintre primele trei locuri in clasamentul pietei locale de private banking in urmatorii cinci ani, mizand pe o cota de pana la 20% dintr-o piata estimata la 500.000 de clienti in 2012.
"In prezent, activam pe o piata de private banking estimata la 100.000 de clienti, care poate atinge pragul de 500.000 pana in 2012. Vrem ca ABN Amro sa fie unul dintre primii trei jucatori si sa ajunga la o cota de 15-20% din piata de private banking", a declarat ieri John Bell, seful diviziei de retail a ABN Amro in Romania.
Banca a lansat servicii elitiste de "Preferred Banking", dedicate clientilor cu venituri de peste 5.000 de euro lunar sau cu disponibilitati lichide de peste 50.000 de euro.
"Ne adresam in special senior managerilor din companiile multinationale, antreprenorilor, dar si profesiilor liberale precum avocatii si doctorii", explica Peter Weiss, presedintele ABN Amro Romania, adaugand ca noile servicii vor pune la dispozitia clientilor oportunitati de investitii precum plasamentele in fonduri mutuale sau in obligatiuni corporative. Conceptul include un relationship manager dedicat (un call center cu numar de acces unic), disponibil non-stop de oriunde in lume, un cont curent, un card de debit, o facilitate descoperit de cont si un card de credit Black exclusiv.
In ceea ce priveste investitiile in fonduri mutuale, ABN Amro va colabora cu divizia locala a companiei de administrare a investitiilor Pioneer Investments, membra a grupului UniCredit. "In viitor, numarul de parteneri din sectorul administrarii de investitii va creste", a spus Bell.
In perioada urmatoare, banca se va concentra pe segmentul de consumer banking.
"Acum ne concentram asupra segmentului de consum, care in intreaga Europa Centrala si de Est a cunoscut un important avans. Romania este una dintre pietele care au cunoscut cea mai rapida cre