Parlamentul European (PE) a aprobat joi, fara amendamente, noua directiva "Televiziunea fara frontiere" privind publicitatea televizata, care are scop modificarea vechilor legi in functie de schimbarile din industrie, aparitia internetului si trecerea televiziunii inspre era digitala, anunta NewsIn.
Statele membre ale Uniunii Europene vor trebui sa aplice aceasta directiva in cel mult doi ani din momentul intrarii in vigoare.
Directiva aduce reguli noi in publicitate prin autorizarea product placement-ului (inserarea unui produs in programele TV) cu exceptia emisiunilor pentru copii si de stiri. De asemenea, spatiul publicitar va fi limitat la 12 minute pe ora, dar maximul de publicitate pe zi, care astazi este de 3 ore, va disparea.
De asemenea, directiva mai prevede ca emisiunile pentru copii, emisiunile de actualitate si cele de stiri nu trebuie sa fie intrerupte de reclame la un interval mai mic de 30 de minute (fata de cel de 45 de minute de pana acum).
In plus, reclamele trebuie astfel concepute incat sa nu incurajeze direct copii sa-si convinga parintii sa le cumpere produsele din reclame. De asemenea, noile reglementari mai arata faptul ca reclamele nu ar trebui sa faca referire la produse legate de alimentatie, tinand cont de gradul de obezitate in randul copiilor din Europa.
Noua propunere de directiva europeana conserva fundamentele juridice ale "principiului tarii de origine" existente in vechea directiva. Potrivit acestora, furnizorii de continut audiovizual trebuie sa respecte regulile stabilite in tarile unde sunt inregistrate companiile, ci nu in cele in care difuzeaza respectivul continut audiovizual.
Viviane Reding, comisarul UE pentru societatea informationala si mass-media a declarat, joi, ca noile norme in publicitatea audiovizuala vor duce la o imbunatatire a finantarii cont