Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) afirma ca nerespectarea de catre operatori a obligatiei de a furniza informatii cu privire la localizarea apelurilor catre serviciul de urgenta 112 clamata de Comisia Europeana nu i-a fost pana acum reclamata de nimeni.
"ANRCTI s-ar fi putut sesiza, daca ar fi semnalat cineva ca operatorii nu furnizeaza informatii cu privire la localizarea apelurilor catre 112, pentru a interveni si sanctiona. Dar nu a fost facuta nicio sesizare catre ANRCTI", a declarat pentru ZF Raluca Moraru, director de relatii publice la ANRCTI. "ANRCTI nu este abilitata sa controleze sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112, in schimb are dreptul de a verifica modul in care operatorii ofera informatiile necesare functionarii acestui serviciu", a precizat Moraru.
Autoritatea de reglementare a anuntat ieri ca a decis verificarea modului in care operatorii de telefonie mobila si-au respectat obligatia de a asigura accesul STS, operatorul Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU - 112), la informatii privind localizarea apelantului.
Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului 70/2006, furnizorilor de retele publice de telefonie li s-a impus obligatia de a pune la dispozitia Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta informatii privind localizarea apelantului pentru toate apelurile de urgenta catre numarul unic 112, in masura in care acest lucru este tehnic posibil.
Astfel, Comisia Europeana a lansat miercuri procedura de infringement impotriva Romaniei in legatura cu apelul de urgenta 112 si a chemat Romania in fata Curtii de Justitie, fara a fi sesizata de ANRCTI.
Drept raspuns, Orange Romania a anuntat ca lucreaza la implementarea unor solutii tehnice complexe pentru ca reteaua de comunicatii sa permita localizarea apelantilor la numarul unic de