România ocupă locul 36, din 45 de ţări, în ceea ce priveşte performanţele la lectură ale copiilor de 10 ani. Profesorii propun soluţii: tabere cu tematică literară şi întâlniri cu scriitorii. Sursa: Reuters
Internetul, jocurile, televizorul, interesul insuficient arătat de părinţi şi de şcoală fac ca performanţele elevilor la lectură să fie extrem de slabe. Studiul „The Progress in International Reading Literacy Study“ (PIRLS), întocmit de Boston College pe un eşantion de 215.000 de elevi de clasa a IV-a, arată că un sfert dintre copiii români de 10 ani nu au acasă mai mult de 10 cărţi potrivite pentru vârsta lor. „Elevii spun că alocă o oră pe zi pentru lectură, stau în schimb mai mult timp cu prietenii. Au mai multe mijloace de petrece a timpului liber şi mai multe mijloace de informare decât înainte“, observă Margareta Modrea, profesor psiholog la Colegiul Naţional „Al. I. Cuza“ din Focşani.
Într-un clasament pe ţări, România ocupă locul 36 din 45 de ţări şi regiuni participante în ceea ce priveşte performanţele la lectură ale copiilor. Asta, în timp ce Bulgaria se află între primele 15. Profesorii români vin cu soluţii care să răstoarne această situaţie jalnică.
În librării, din întâmplare
Cei mai mulţi elevi intră într-o librărie o dată pe lună, uneori din întâmplare. Atunci când ajung să-şi cumpere o carte, o fac pentru că o consideră interesantă, şi nu că ar corespunde cerinţei profesorilor. Nici bibliotecile nu sunt mai frecventate: 42% dintre cei de la liceele teoretice intră o dată pe lună, la fel - 27% dintre cei de la liceele vocaţionale şi 20% dintre cei de la gimnaziile vocaţionale.
Acestea sunt câteva dintre concluziile unui studiu din cadrul proiectului Socrates Adore - „Instruirea cititorilor adolescenţi, care întâmpină probleme în domeniul lecturii: Un studiu comparativ al bunelor pra