Consiliul Naţional al Audiovizualului derulează o amplă campanie de protecţie a copiilor împotriva violenţei de pe micile ecrane. Campania "Nu lăsa copilul educat de televizor" cuprinde trei Consiliul Naţional al Audiovizualului derulează o amplă campanie de protecţie a copiilor împotriva violenţei de pe micile ecrane.
Campania "Nu lăsa copilul educat de televizor" cuprinde trei spoturi tv, două spoturi radio şi mesaje pe 88 de panouri stradale. Costurile acţiunii depăşesc 90.000 de euro.
Potrivit unui sondaj realizat în 2004, aproape 22% din copiii din România, cu vârste între 9 şi 14 ani, au urmărit, cel puţin o dată, un film porno sau erotic şi 74%, unul de groază. De asemenea, 73% din copii urmăresc la televizor reclame la băuturi alcoolice, cel puţin o dată pe săptămână. Membrii CNA au fost "îngroziţi" de aceste rezultate şi au demarat un proiect prin care să atenţioneze părinţii că telecomanda nu trebuie lăsată pe mâna copiilor.
TVR 1 şi TVR 2, cele mai zgârcite la difuzări
Campania "Nu lăsa copilul educat de televizor" a fost realizată de Sorin Psatta, director de strategie al agenţiei de publicitate Graffiti BBDO. Psatta a câştigat prin concurs statutul de "expert media" pentru acest proiect. Să mai precizăm că Psatta a participat în nume propriu, fără să implice agenţia.
Acţiunea din primul spot tv se desfăşoară într-o sufragerie obişnuită, târziu în noapte. Părinţii dorm şi băieţelul lor este speriat de imaginile pe care le vede la televizor. Celelalte două spoturi, "Tortul" şi "Metroul", se inspiră din secvenţe des întâlnite în filme erotice şi thrillere, dar în interpretarea unor copii. Cele două clipuri se difuzează numai după ora 22.00. Acestea se adresează părinţilor şi încearcă să arate "consecinţele" expunerii excesive a minorilor la televizor.
Difuzarea pe canalele tv s-a făcut în regim de gratuitate. Potri