Cele trei grupuri "junioare" de pe piaţa autohtonă încearcă să scoată profit din segmente de presă mai puţin exploatate. Chiar dacă nu se pot compara la nivel de profit sau de acoperire Cele trei grupuri "junioare" de pe piaţa autohtonă încearcă să scoată profit din segmente de presă mai puţin exploatate.
Chiar dacă nu se pot compara la nivel de profit sau de acoperire naţională cu marile trusturi de media, trusturile mici de presă autohtone au găsit un mijloc eficient de a supravieţui: nişele. Încasările lor sunt destul de modeste în comparaţie cu investiţiile.
Dacă ar fi să facem o comparaţie simplă, profitul pe 2006 al grupului Media On se ridică la aproximativ 36.000 de euro - de circa 20 de ori mai puţin decât a încasat divizia de print a Media Pro, Publimedia Internaţional.
În schimb, cele trei grupuri, BMG, Media On şi Domus Magazin, care operează în România şi-au dezvoltat afacerile pe segmente pe care mogulii media încă nu s-au gândit sau nu au vrut să le abordeze.
Intrat pe piaţa din România în 1995 şi fondat de către Bill Avery şi Rachad El Jisr, grupul de presă BMG şi-a focalizat atenţia asupra segmentului de business.
Titluri precum "BIZ", "Business Review" sau "Businessweek" oferă cititorilor analize din domeniul afacerilor. Interesantă este strategia acestui trust media, care îşi susţine publicaţiile prin evenimentele şi conferinţele organizate anual: "BizDays", "Biz Forum", "Biz Academy". În prezent, conform Biroului Român de Audit al Tirajelor, tirajele publicaţiilor companiei BMG sunt sub 20.000 de exemplare pe apariţie şi difuzare naţională.
Media On acoperă piaţa economică din Italia şi Germania
Unul dintre principalii concurenţi ai BMG pe segmentul afacerilor este şi grupul Media On, care a apărut pe piaţa din România în 1998, odată cu lansarea revistei "InvestRomânia". Cei de la Media On au