Chiar dacă, după aderare, cererea a crescut, segmentul rent-a-car din România este de cinci ori mai redus faţă de cel din Ungaria Aderarea României la Uniunea Europeană a avut un
Chiar dacă, după aderare, cererea a crescut, segmentul rent-a-car din România este de cinci ori mai redus faţă de cel din Ungaria
Aderarea României la Uniunea Europeană a avut un impact direct asupra pieţei închirierilor de maşini, în ultima perioadă înregistrându-se o creştere continuă a numărului de străini care au apelat la serviciile de rent-a car.
Datele publice ale Institutului Naţional de Statistică indică faptul că acest segment de piaţă este unul dintre domeniile care au înregistrat în ultimul an o creştere spectaculoasă: din august 2006, când se cifra la aproximativ un milion de euro, valoarea pieţei a crescut cu peste 200%.
Cererea în scopuri turistice, nesemnificativă
Dacă românii nu se regăsesc încă printre clienţii obişnuiţi ai companiilor de profil, nu acelaşi lucru se poate spune în cazul cetăţenilor străini. Însă, şi în acest caz, cererea în creştere se evidenţiază pe segmentul de business, serviciul de rent-a-car nefiind folosit în mod semnificativ în scop turistic.
"De când România a aderat la Uniunea Europeană s-a înregistrat o creştere continuă de vizitatori străini care apelează la serviciile de rent-a-car. Majoritatea lor sunt însă oameni de afaceri, neînregistrându-se o creştere semnificativă a numărului celor care apelează în scop turistic", a declarat, pentru "Adevărul", Dudy Perry, CEO Sixt New Kopel, unul dintre principalii jucători de pe această piaţă.
Potrivit acestuia, în 2007, numărul rezervărilor primate prin intermediul reţelei internaţionale de rezervări Sixt, disponibilă în peste 85 de ţări din întreaga lume, este mai mult decât dublu faţă de nivelul din 2006.
În funcţie de cerere, cetăţenii străini su