In ton cu marii constructori europeni, Mazda a lansat in aceasta toamna noua generatie a modelului sau de clasa medie.
Dupa ce Ford a lansat Mondeo, Renault a prezentat Laguna, iar constructorii premium Mercedes-Benz si Audi noile generatii ale C-Klasse, respectiv A4, Mazda a venit cu noua Mazda6.
Pe piata locala noul model de clasa medie al constructorului japonez va fi disponibil incepand cu luna decembrie a acestui an, cand vor fi si livrate primele unitati.
Estimarile privind vanzarile din ultima luna a acestui an nu au fost comunicate de catre reprezentantii Mazda, in timp ce in 2008 vor ajunge la 400 de unitati, valoare aferenta unei cote de piata de 1,2%, potrivit estimarilor Mazda Romania.
Gama motorizarilor va fi alcatuita din trei propulsoare pe benzina, cu puteri cuprinse intre 120 CP si 170 CP si un diesel de 2,0 litri si 140 CP, care va fi lansat comercial pe piata locala in luna ianuarie a acestui an.
Preturile noii Mazda6 vor fi cuprinse intre 19.990 de euro, pentru versiunea de baza CE si motorizarea de 1,8 litri pe benzina, si 26.390 de euro pentru modelul de top, cu propulsorul de 2,5 litri si echiparea GT.
Potrivit estimarilor Mazda, peste 80% din vanzarile din 2008 (aproximativ 320 de unitati) vor reprezenta motorizarea diesel, iar 70% dintre clientii noului model vor opta pentru sedan, in detrimentul caroseriilor hatchback sau break.
Din punctul de vedere al versiunilor de echipare, cea mai bine vanduta va fi cea de mijloc, TE, cu un procent de aproximativ 40% din vanzari, in timp ce vresiunile de baza si de top vor detine aproximativ 15% fiecare.
Platforma tehnica care sta la baza noii Mazda6 nu a fost preluata de la Ford Mondeo, asa cum se credea la inceput, ci a fost preluata de la generatia anterioara si modificata, strategie ce a permis atat reducerea costurilor, cat si obtinerea de