Mii de automobilişti italieni au protestat după ce au trebuit să achite costurile casării propriului vehicul, operaţiune care în realitate nu a avut loc niciodată. Vechiul lor automobil (Euro zero sau Euro 1) în loc să fie demontat, fusese expediat şi revândut în străinătate, în special în România, dar şi în Bulgaria, Polonia şi Grecia.
Garda Financiară de la Ancona (est) a descoperit un trafic internaţional cu vehicule uzate, care erau casate numai pe hârtie pentru a percepe sumele prevăzute de Legea bugetului pe 2007. Mii de automobile erau îmbarcate în portul Ancona, ajungând în Bulgaria după o escală în portul Patras din Grecia. Este o operaţiune care nu are precedente sub aspectul amplorii înşelătoriei, comentează revista Panorama.
Înşelătoria în dauna statului era organizată de 45 de firme de casat automobile din nouă regiuni din centrul şi nordul Italiei, care, pe lângă faptul că se sustrăgeau de la normele privind plata TVA pentru exporturi, după ce au anunţat casarea efectivă a automobilului şi demontarea componentelor auto (inclusiv bateriile, cauciucurile etc.) le expediau în Europa de Est unde le revindeau la un preţ de minimum 500 de euro. Automobilele erau revândute în România, Bulgaria şi în Polonia, iar o mică parte comercializate şi în Grecia.
Este vorba de o afacere de milioane, din portul Ancona fiind îmbarcate în numai 2 ani 38.000 de automobile uzate. „Pentru 5.000 dintre aceste automobile – afirmă colonelul Fabrizio Cuneo, comandant al Gărzii Financiare din Ancona – titularii atelierelor de demontare încasaseră deja sumele acordate de guvern pentru stimularea operaţiunii de casare a automobilelor vechi, după ce le-au radiat «oficial» din Registrul Auto”. (Rompres)
Mii de automobilişti italieni au protestat după ce au trebuit să achite costurile casării propriului vehicul, operaţiune care în realitate nu a avut loc niciod