Un tânăr rom italian care a accidentat mortal patru adolescenţi în luna aprilie se află în centrul unui scandal de proporţii, izbucnit după lansarea pe site-ul de licitaţii on-line eBay a unei linii de produse, „Linearom“, ce îi exploatează notorietatea, informează AFP.
Marco Ahmetovici conducea în stare de ebrietate atunci când a dat cu maşina peste cele patru persoane şi a fost condamnat la şase ani şi jumătate de închisoare. Însă în urma unei hotărâri judecătoreşti ulterioare, Ahmetovici a primit permisiunea de a-şi ispăşi pedeapsa la domiciliu. Decizia a scandalizat familiile victimelor şi, în acelaşi timp, a făcut ca tânărul rom de 22 de ani să devină cunoscut în întreaga Italie.
Agentul publicitar Alessio Sundas a profitat de acest lucru şi a scos la vânzare pe eBay ceasuri, jeanşi, ochelari de soare şi parfumul „Rom parfum“. Deşi Sundas susţine că are un contract de imagine cu Marco Ahmetovici în valoare de 40.000 de euro, tânărul neagă orice înţelegere. „Îl voi angaja pe Marco Ahmetovici pentru apariţii în cluburi, pe 3.000 de euro pe noapte“, insistă Alessio Sundas, citat de Reuters, precizând că şi-a propus să transforme un criminal într-un star. „Nu-mi este ruşine, asta este meseria mea“, se apără agentul publicitar.
Ministerul italian al Justiţiei a declanşat o anchetă pentru a stabili dacă Marco Ahmetovici şi-a dat sau nu acordul pentru comercializarea produselor „Linearom“. „Sunt trist şi surprins. Este o poveste absurdă“, a declarat ministrul justiţiei, Clemente Mastella.